À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Tak ani tady to s tipováním hudebního směřování tohoto disku nebude po prvním pohledu na rozkošnou černobílou siluetu oběšence nikterak složité. K tomu připočtěme dokonalé DIY provedení bookletu, osobnost Kurta Balloua dohlížejícího ve studiu a jméno vydavatele a dostaneme vskutku bizardní kombinaci. Z hlediska internetového působení jsou NAILS navíc poměrně slušně utajenou kapelou. Otázku, jestli je to vše součástí pečlivě budované image anebo jen běžný postoj tohoto tria, ponechám tentokráte stranou a svoji pozornost zaměřím pouze na toto čtrnáctiminutové řádění.
Jestli podle obalu tipujete, že máme tu čest s dalším notně agresivním a rychlým materiálem, tak tipujete naprosto přesně. Desítka burácejících songů se do vás pustí s takovou razancí, že než se vůbec stihnete dopracovat k nějaké reakci, máte za sebou už polovinu této nálože. Z hlediska žánrového uchopení se můžeme stejně tak bavit o hardcore, grindcore anebo crustu, ale ve výsledku to nebude hrát příliš podstatnou roli. NAILS si takříkajíc berou z každého to svoje, aby z toho pak vytvarovali tuto přitažlivou hudební skulpturu, jejíž výraz tváře značí značnou dávku agrese a utrpení. Co si budeme nalhávat, příznivý dojem výrazně vylepšuje produkce zkušeného harcovníka Balloua. Nazvučení kytar je vpravdě šťavnaté a výživné a nejvíce upomene na špinavý zvuk švédských ENTOMBED. Je fakt, že tento sound je teď v jistých kruzích celkem in, stačí vzpomenout takové TRAP THEM anebo BLACK BREATH, ale zároveň i pro podobnou produkci více než přiléhavý, takže otázku trendového přístupu v případě NAILS si můžeme nechat od cesty.
Za těch pár minut se toho i přes poměrně jasně vytyčený směr stihne na „Unsilent Death“ udát celkem dost. Američané vhodným způsobem střídají tempa, a to bez negativních dopadů na zničující spád samotné nahrávky. Rychlé agresivní výpady alternují s rozvláčnějšími pasážemi, tvořené obhroublými riffy, které nepohrdnou ani občasnou společností kvílivých zpětných vazeb. Postup nikterak originální, ale v takto koncipované muzice zcela funkční. Když se jej navíc ujmou zruční hudebníci, schopni vycítit, kdy je potřeba zvolit jaký rychlostní stupeň a kdy je naopak vhodné zvolnit, aby to celé nezačalo nudit. Nic z toho NAILS nechybí. K tomu připočtěme i cit pro maximálně trefně zvolenou stopáž, již zmiňovanou bezvadnou produkci a ve výsledku dostaneme další zdařilý hudební výplach, který sice dějiny přepisovat nebude, ale zapadnout bez povšimnutí za sedací soupravu by také neměl.
Prostě další nahrávka, po jejímž poslechu vám z pokoje zbyde jen kůlnička na dříví.
7,5 / 10
Todd Jones
- kytara, vokály
John Gianelli
- basa
Taylor Young
- bicí
1. Conform
2. Scum Will Rise
3. Your God
4. Sufering Soul
5. Unsilent Death
6. Traitor
7. I Will Not Follow
8. No Servant
9. Scapegoat
10. Depths
Every Bridge Burning (2024)
You Will Never Be One of Us (2016)
Abandon All Life (2013)
Unsilent Death (2010)
Datum vydání: Pátek, 5. března 2010
Vydavatel: Southern Lord
Stopáž: 13:58
Produkce: Kurt Ballou
Studio: Godcity Recording Studio
Tak, tak, tento americký rýchlik nezastavuje. Štvrťhodina v tempe, keď spomalenie v takmer trojminútovej titulnej skladbe pripomína večnosť, ubehne ako divá voda. A je to fajn, NAILS nestihnú nudiť, v rámci krátkej stopáže disponujú dostatkom nápadov a ich koncentrovaná nálož agresivity si zachováva ostré hrany. Nie sú však natoľko svojráznym úkazom, ako s podobnými dĺžkami albumov operujúci severní susedia DAUGHTERS. "Unsilent Death" je "len" solídnym, povšimnutiahodným počinom.
-bez slovního hodnocení-
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.